woensdag 26 december 2007

Kerststallen Kranenburg / Pierre Cuypers

Bij de jaarlijkse tentoonstelling van kerststallen in Kranenburg (bij Vorden, Achterhoek) staat deze keer de prachtige kerstgroep van Pierre Cuypers centraal. Architect Cuypers (1827-1921) is niet alleen de bouwer van het Centraal Station en het Rijksmuseum in Amsterdam, maar hij was ook een talentvol meubelmaker, grafisch ontwerper en bedrijfsleider. In zijn kunstateliers zijn talrijke ... Lees meer

Openingstijden: woensdag 26 t/m zondag 30 december 2007- en woensdag 2 t/m zondag 6 januari 2008, steeds van 11-17 uur.

Links:
- Heiligenbeelden Museum
- Pierre Cuypers Biografie
- Pierre Cuypers Wikipedia
- Pierre Cuypers Roermond

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste mensen,
Op de radio hoode ik iets over een kerstallententoonstelling in Kranenburg. Dus op Internet gaan kijken voor openingstijden , enz.
Ik vond de volgende site: Kerststallen Kranenburg/Pierre Cuijpers-D Achterhoek Blog
"Ik zit goed", dacht ik maar tot mijn stomme verbazing trof ik daar de gegevens aan van de tentoonstelling in 2007 en 2008!!!
Mijn voorstel: verwijder de inhoud van die site zo snel mogelijk en zet er de actule informatie op!
Die heb ik inmiddels wel ergens anders op het net gevonden.
Groeten,
F.Mattaar