vrijdag 25 maart 2011

Interview Pim Michels van Internetmarketing Bureau Achterhoek Go 4 Goals

Vandaag een interview in Q&A vorm met Pim Michels, eigenaar van Internetmarketing Bureau Achterhoek Go-4-Goals gevestigd in Hengelo Gld.

Q: Wie is Pim Michels?
A: Na mijn studie Commerciƫle Economie, wat ik 7 jaar geleden afgerond heb, ben ik vertrokken naar Oost Duitsland (Leipzig) om daar voor een Internet bedrijf te gaan werken. Ik had geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen, toen floreerde de traditionele media nog, ik heb de kans gegrepen. Voor dat bedrijf werk ik nog steeds, inmiddels in Utrecht, en zodoende ben ik in de Online Marketing gerold. Nadat ik 4 jaar op verschillende plekken heb gewoond (o.a. Oost Duitsland en Randstad), toch weer terug naar de Achterhoek. Nu samenwonend in Hengelo Gld. Sinds 1 januari 2011 voor mezelf begonnen met een online marketingbureau in de Achterhoek, daar liggen nog enorme kansen.

Q: Geef een algemene omschrijving van je bedrijf? Wat doe je en wie is je klant?
A: Go 4 Goals helpt het MKB om hun online marketing campagnes rendabel te maken. Dit kan op elk vlak: van scratch campagnes opzetten, meekijken langs de zijlijn of door middel van trainingen kennis overdragen.

Q: Waarin onderscheid Go-4-Goals zich van andere internetmarketing bureaus? Dus waarom moet de klant bij jou komen en niet naar de concurrent gaan.
A: Het gaat niet alleen om het aangeven van verbeterpunten. Go-4-Goals helpt ook daadwerkelijk direct mee door het geven van praktische tips en het samen doornemen van de resultaten.

Q: Op welke projecten ben je trots en waarom?

A:
1. Stretta, een motorzaak gespecialiseerd in Italiaanse motoren.
Resultaat: Google Adwords campagnes effectiever ingezet: met 50% minder budget, 50% meer resultaat.
2. Azienda Italia, gespecialiseerd in landelijk en rustiek gelegen agritoerisme, vakantiewoningen en villa’s in Toscane, Lazio, Marche en Sardinie.
Resultaat: Google Adwords effectiever ingezet en op dit moment bezig met zoekmachine optimalisatie.
3. Cook Your Book, een uniek online concept waar je je eigen kookboek kan samenstellen.
Resultaat: aan de zijlijn meekijken en met praktische tips gekomen ter optimalisatie van het totale online kanaal van Cook your Book (Adwords, Zoekmachine optimalisatie, Affiliate Marketing).


Q: Je geeft aan op je website dat je activiteiten aanpakt met een nuchtere Achterhoekse instelling. Wat bedoel je hiermee?
A: No nonsens aanpak en daadwerkelijk meehelpen om campagnes effectiever te maken. Dus niet alleen theorie overdragen en met kennis schermen maar ook daadwerkelijk praktische zaken aanreiken waar de Achterhoekse ondernemer wat aan heeft.

Q: Waar moeten Achterhoekse website eigenaars op letten om goed gevonden worden door zoekmachines als Google?
A: Op het gebied van Adwords zorgen dat de nadruk wordt gelegd op de juiste woorden en op het gebied van zoekmachine optimalisatie zorgen voor een goede (technische) structuur, dat vormt de basis, daarna pas overgaan op de andere onderdelen.
Zie ook de Handige Website Tools om uw website te meten.


Q: Zijn er nieuwe trends online waar te nemen waar de Achterhoekse website eigenaar op in zou kunnen spelen? Wellicht online Achterhoekse initiatieven?
A: De Achterhoek heeft veel te bieden op een groot draagvlak maar online komt dit nog nauwelijks naar voren, daar liggen enorme kansen. Vooral op dit moment, omdat de online kennismarkt zich nog in een vroeg stadium bevindt, is er veel ruimte voor verbetering.

Q: Wil je nog iets anders kwijt over je bedrijf of heb je nog tips voor lezers van onze Achterhoek Blog?
A: Zorg ervoor dat u niet alleen online zichtbaar bent maar dat u ook wordt gevonden!

Pim, namens de lezers van de Achterhoek Blog, bedankt voor je heldere uitleg en we blijven je online activiteiten volgen. Succes met Go-4-Goals en we hopen dat je nog vele projecten mag doen voor vnl. websites in en over de Achterhoek.

P.S. Bent u na het lezen van dit interview nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden voor uw Achterhoek website? En wilt u nu direct al contact opnemen met Pim? Bel dan 06 28 53 19 92, of e-mail naar info@go4goals.nl.

Geen opmerkingen: